Australijski przewoźnik Qantas zaprezentował kabiny pierwszej i biznes klasy dla swojej przyszłej floty Airbusa A350-1000.
Długo oczekiwano na prezentację nowego produktu klasy premium. Został on zaprojektowany z myślą o jednej z najdłuższych tras lotniczych na świecie.
Qantas zamówił 12 sztuk A350-1000 w maju 2022 roku. Samolot został wybrany do tak zwanego „Projektu Sunrise”, czyli uruchomienia lotów bez międzylądowania między australijskimi Sydney i Melbourne a Londynem i Nowym Jorkiem.
Loty, które mają rozpocząć się w 2025 roku, będą trwały około 20 godzin. Aby uczynić je bardziej znośnymi, Qantas współpracował z australijskim studiem projektowania przemysłowego Caon Design, a także z naukowcami zajmującymi się snem z University of Sydney.
A350-1000 może przewozić teoretycznie ponad 300 pasażerów. Qantas zdecydował się na zaledwie 238 miejsc, z czego sześć to tzw. apartamenty pierwszej klasy i 52 miejsca w klasie biznes. Oprócz dodatkowej przestrzeni zapewnionej przez mniejszą liczbę miejsc, samolot będzie również wyposażony w wydzieloną strefę relaksu.
Apartamenty pierwszej klasy mają na celu odtworzenie hotelu butikowego. Będą one wyposażone w wyjątkowo szerokie łóżko, oddzielny rozkładany fotel, osobistą garderobę, stół jadalny dla dwóch osób oraz 32-calowy telewizor.